Janina Kronlund


Noora i Skam
kan vi diskutera noora från den norska succéserien skam? för det första så älskar jag hennes roll. hon är smått sarkastisk, men håller alltid huvudet kallt, klarar alla jobbiga situationer och kommer alltid med någonting smart att säga. helt fantastisk roll, och hon spelar den hur bra som helst.
 

för det andra så älskar jag att hon ofta har på sig rött läppstift. det ser så sinnessjukt vackert ut. för det tredje, så vill jag lägga i en ljusare färg i håret och klippa det så här stilfullt som noora har det. vill typ sno hennes stil rakt av. kort, ljust hår och röda läppar varje dag. winning combo.
 
skojigt förresten att hon stavar sitt namn med två stycken o:n, precis som man gör på finska. också skojigt att en av mina norska vänner (från reseledarjobbet) har samma efternamn som hon har i serien.
 
 
skam diskuterar så viktiga frågor angående allt från tonårstid & uppväxtnad till samhälle & uppfattningar överlag, så jag tycker att alla gymnasieelever borde se denna serie. kanske till och med alla nior. och alla som är äldre än så. om ni vill titta på skam med finsk eller svensk text så kan ni göra det här på yle arenan :)
 
(varning, denna serie är så galet beroendeframkallande. om du ser ett avsnitt kan du lika gärna se hela första säsongen på en gång. och andra. och tredje. och längta efter mer.)
Freja

Gillar hennes karaktär starkt och hon är sjukt vacker!

Danielas Dagbok

Håller så me dig! Hon e typ min nya idol.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress