Janina Kronlund


Bachelor of Business Administration.
VET NI VAD? jag klarade det. tidigare i höst smygtipsade jag er om att det eventuellt skulle hållas en examenskaffebjudning i december, men eftersom examensdatumet lite klumpigt infaller så här två dagar innan julafton så väljer jag att fira i januari istället.
 
praktiken är godkänd, min thesis är godkänd och jag fick till och med några studiepoäng för mycket - det innebär att jag från och med idag har en yrkeshögskoleexamen i fickan: bachelor of business administration. kalaaas hörni!
 
 
när jag gick i gymnasiet ville jag ingenting annat än att studera på engelska. ville lära mig alla fancyga uttryck och samtidigt skapa en bred grund att stå på, för att kunna jobba var som helst i världen. hanken kunde inte erbjuda mig hundra procent engelskspråkiga studier, så jag valde vasa yrkeshögskola istället. först åkte jag till usa för att jobba som au pair i ett år (rekommenderar åt alla som blir studenter i vår! bara åk, vasa och studier väntar nog) och sedan jobbade jag på vasas bästa högstadium ett år.
 
hösten 2013 började jag & emma studera. första dagen delades vi upp i två klasser - gissa om vi inte hamnade i olika. försökte byta klass, men det fick jag inte. med motivationen på noll tog jag mig igenom första året, sökte inte ens till tutor eftersom jag var så säker på att jag skulle hoppa av hela utbildningen. till andra året fick jag byta klass! glädje och lycka! fortsatte nog endast för att emma övertalade mig att ge det en chans till. studierna blev med ens mycket bättre, när jag fick vara på samma klass som josefin, emma och emmamae.
 
tredje året gick riktigt fort, och nu i höst har jag fixat de sista praktikpoängen samt skrivit min thesis. jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv, som läst en hel utbildning på mitt tredje språk (kan inte ens tänka mig hur det är att studera på svenska längre). jag är stolt över mig själv som klarade studierna inom den utsatta tiden på tre och ett halvt år, för ibland har jag tänkt att jag skulle kunna chilla lite och studera på fem. vem bryr sig, egentligen. det får ta så länge det tar. men jag är klar nu. vi kör examenskaffe i januari då! :D
 
Danielas Dagbok

stort grattis janina, bra jobbat!

Svar: tack babe <3
JANINA KRONLUND

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress