Janina Kronlund


Valborg och första maj
 
valborgsmässoaftonen gick sist & slutligen hur bra som helst och i något skede av kvällen så smög sig feelisen på :D på dagen satt vi och chillade vid hoviskabryggorna och på eftermiddagen sökte jag mig hemhem för att grilla tillsammans med hoai. alltså grillmat<3
 
 
försökte bestämma oss om vi skulle köra med studentmössorna på eller inte; kom till den smarta slutsatsen att man i misstag skulle kunna förlora dem under natten så båda mössorna blev kvar hemma. korkade vinflaskan och så kom chris, johanna & marisol över på lite preparty! en stund joinade också robban & gänget. alltid emellanåt händer det att en taxi bokas för att ta sig till stan (yup, vi bor ju nästan utanför stan) och så även denna kväll :D
 
 
vi stod och dansade på ollis tills vi fick för oss att gå till plan b. alla händelser runtom hade sina eftersläpp där! vi kom in på några sekunder och ställde oss på dansgolvet. THAT'S IT! från den sekunden jag kom dit dansade jag nonstop fram till valomerkki. kan inte ha varit en fin syn men OM jag hade roligt? bara gissa :D kvällen avslutades alldeles för sent vid vårt köksbord med dognaimat.
 
 
idag har jag & sonja slafsat i oss mat på amarillo samt gått typ tjugo meter på torget innan vi fick nog av alla människor. gick till ollis tillsammans med sonja, milja, emmamae och hoai för att kolla ishockeymatchen mellan finland & usa. emmamae hejade starkt på sitt land som ungefär enda usa-anhängare på ollis. ÄLSKAR hur mycket man feelar för finland i speciellt ishockeysammanhang, det är fint!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress