Janina Kronlund


Eurovisionshelg
värlax bjöd på en blåsig lördag men en solig söndag, så jag är nöjd! igår bakade jag & mami en asgod prosciutto-rucola-pizza som vi kalasade på till finalen i eurovision song contest. höll alla mina tummar & tår för norge; skickade till och med iväg ett sms för att rösta på deras bidrag. det är ju inte tillåtet att klaga på resultatet ifall man inte dragit sitt strå till stacken ;)
 
halvvägs genom tävlingen förvandlades publikens hejarop och applåder - från att ha varit en musiktävling så blev det ettutre ett politiskt ställningstagande. det kändes som att folk inte helt genuint hejade på sverige, utan som att folk applåderade för att något annat land än ryssland tog ledningen. efter att de första poängen trillat in och jag insått att det inte skulle räcka till för någon norgevinst, så hejade jag på sverige istället. självklarhet. bra låt och riktigt underbart uppträdande (hade det varit samma sak utan sträckgubbarna? nej! what a show). femtio procent av mig hejade på sverige för låtens skull, men den andra femtio procenten faktiskt inte ville ge ryssland nöjet att vara värdland för eurovisionen 2016. hur skulle det ha sett ut? hade varit spännande att se hur många som skulle bojkotta esc, hade varit spännande att se hur många som hade åkt dit för att representera jämställdhet. hade varit spännande, men det får förbli ett mysterium. och tur det! grattis till vinsten sverige!! nu får vi bara hoppas på att esc 2016 kommer hållas i stockholm samt att värden stavas samir badran ;) are you with me?
 
 
 
denna helg har jag fixat upp trampolinen, tog inte alls så länge men man har ju slagit upp en & annan trampolin under de senaste kanske tolv åren :D man lär väl kunna sin sak vid det här laget. tänker på alla misstag man gjort under alla dessa år.. som sagt, man har ju lärt sig. har fått nog av att sitta på soffan nu, ska lura med mig milja & emma att dra på springskorna tillsammans med mig om en liten stund. ha en fin söndagskväll allihop!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress