Janina Kronlund


Sommarlista
sommaren är här! vad ska du göra nästa vecka?
nästa vecka jobbar jag fem normala kontorsdagar och en ollisfredag. resten av helgen blir högst antagligen ett spontant äventyr!

tre saker du vill göra i sommar.
jag vill dansa tills jag stupar, åka båt och dyka i riktigt ljummet vasavatten

tre saker du INTE vill göra i sommar.
jobba för mycket, få utslag som tvingar mig att sitta i skuggan eller vara oaktiv.
 

vad blir din sommarplåga 2015?
känns som att det återstår att se! hittills har jag överlyssnat på fan vad bra men jag ser inte den som någon sommarplåga.

landet eller stan?
stan är najs. det är nära till alla uteserveringar och livet känns lite lättare! men om jag hade lyxen att ha en semestervecka i juli så skulle jag åka ut till värlaxskogarna.
 
vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
nyklippt grääs.

vad grillar du helst?
baconinlindade bondostbitar och majs

vad är sommarmat för dig?
en fräsch sallad eller goa skaldjur

sommarjobb - ångest eller glädje?
jag har aldrig funnit det svårt att fixa sommarjobb, så jag tror att jag möjligtvis kan ta det för givet. just nu känner jag att jag helst av allt skulle vilja ut i världen och det är inte som att den känslan går bort av att sitta inne på kontor åtta timmar om dagen. som tur har jag bra arbetskamrater. har lite ångest över tanken på att få lägenhetslivet att rulla samtidigt som jag vill ha sjukt roligt, samtidigt som jag vill spara varje cent inför resan i augusti.
 
 
vad är din värsta sommarinsekt?
myggfan

vilka böcker ska du läsa?
jag har en bok på gång, men annars skulle jag kunna gå till suomalainen kirjakauppa och köpa någon som låter intressant. tips kan ju tas emot! :D

har du tänkt besöka några särskilda platser?
köklot, replot, oravais, monå, miami och bahamas. kanske om victoria bjuder mig till ekenäs?

vad är det somrigaste plagget du har?
min somriga jumpsuit!
 
 
sommarregn - ja eller nej?
mysregn så länge det inte är storm eller iskallt ute

har du tänkt utmana dig själv i sommar?
har jag det? absolut. med vad? ingen aning. utmana mig!

och till sist - din bästa sommarrutin!
varje vardag går mitt liv enligt en bra rytm eftersom jag jobbar fasta tider all summer long :)
daniela

that jumpsuit <3333

Svar: ja vet ;) <333
JANINA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress