Janina Kronlund


Recepttips
inte oväntat så har masterchefen varit i farten igen. det händer alltid emellanåt, och emellanåt blir det så sjukt bra att man bara måste dela med sig av guldgruvan. följ mina instruktioner eller experimentera som en vilde! hur som helst rekommenderar jag att du gör så här:
 
stek ett paket bacon och ett paket maletkött i en stekpanna. i den andra pannan steker du morotsskivor, körsbärstomathalvor samt bitar av chili och vitlök. använd precis så mycket som du vill och känner för :D när det är färdig stekt så kastar du dem i samma panna, plus häller i en burk bolognesesås som du köpt i närbutiken för att du är för lat för annat. när det puttrat ett tag, samt pastan du kokat vid sidan om börjar bli klar, dååå kära vän, då ska du kasta i mozzarellaskivor som du skurit (ett paket färsk mozza räcker) i perfekta bitar. låt dem bli kvar i grytan tills ostbitarna blir passligt geggiga :D som grädden på moset skar jag upp ett x-antal basilikablad som jag casually strödde över matportionen.

ALLTSÅ HERREGUD VAD GOTT och perfekt spicigt! det här har jag ätit på i TRE dagar och vill fälla en krokodiltår över att denna gudomliga rätt tyvärr är uppäten nu. prova och återkom med din åsikt! :D jag har tyvärr ingen bild för att styrka mästerverket men ni kan lita på mitt ord! vill ni inte äta på rätten i tre dagar så kan ni laga den åt er familj.
 
 
betyg: fem basiler av fem möjliga basilusker
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress