Janina Kronlund


Fantastiska Åre
 
jag hade ingen aning om hur svårt det skulle vara att anpassa sig till vardagen efter en totallyckad skidsemester. åre var FANTASTISKT. jag hade så sjukt roligt och fick leva till tusen! jag delade stuglägenhet tillsammans med emma, sanna och larissa - det kunde inte ha varit bättre.

så gott som hela söndagen gick åt att resa till åre (fick en chock när jag google mapsade stället, trodde helt ärligt att vi var uppe i norrlands skogar) med både buss & båt. kvällen spenderades med att chilla, vi lagade lite mat och så satt vi uppe och diskuterade allt & inget med våra stuggrannar ludde & tobias.
 
 
på måndagen begav vi oss ut i backen! jag märkte verkligen att jag inte åkt slalom sedan 2012.. tror inte att jag under hela min ynkliga slalomkarriär sammanlagt fallit lika många gånger som jag föll under måndagen :D vi kalasade på lite minttukakao i backen och senare lunchade vi på ett riktigt mysigt ställe. hummersoppa till lunch, bara i sverige!

kön till afterskin var ungefär 150 meter när vi kom dit, så vi skippade köandet och tog en taxi till vår stuglägenhet. känslan att dra av monona? obeskrivlig. på kvällen gick vi till bygget för att köra en night out, sjukt roligt! :D bygget får en massa pluspoäng för att de serverade hotdogs åt alla partylejon, hur najs.
 
 
på tisdagen begav jag, sanna och larissa oss ut för att utforska tusen olika backar. vi åkte runt en passlig stund innan vi bestämde oss för att pauschilla i eventbyn. vi bestämde oss för att vi ville till toppen. riktigt så högt tror jag inte vi lyckades komma, men en god bit uppåt tog vi oss i alla fall när vi hittade rätt lift :) tisdagens afterski var på fjällgården och på kvällen chillfestade vi med några brobyggare och några svenskar.
 
 
onsdagen var vår sista dag i backen och vi tog oss ut lite för sent! hade velat åka ännu mer, eventuellt en dag till ;) jag och emma åkte i en riktigt jäkla najs backe och hade en allmänt good time! vi hade hyrt utrustningen så för att komma lättast undan så returnerade vi utrustningen innan vi drog på oss bekväma skor och tog en taxi upp till fjällgårdens afterski. och vilket afterski sedan! helt otroligt! kan inte bestämma om det var mer roligt eller mer svettigt, men fantastiskt var det i alla fall! :D
 
brobyggarna hade hyrt alla långborden så där stod vi - cirka hundra, högljudda, blåklädda finlandssvenskar med all världens feelis! GULD, helt enkelt. bandet levererade guld och så gjorde också vi! på kvällen köade jag & larissa en timme och tio minuter för att komma in på bygget. dj'na på bygget levererade också och jag mådde helt enkelt så jävla bra.

 
på torsdagen åkte vi hem. det var fem trötta tjejer som samlades hemma hos ida på fredagsmorgonen för att bruncha lite tillsammans. jag, ida, emma, sonja och milja hade allt från ägg & bacon och plättar med sylt, till frukter, chips och kladdkaka. så gott. ungefär fyra timmar senare rullade vi hemåt.
 
TUSEN TACK FÖR DENNA FINA RESA! tack till alla fina människor som var med och gjorde allting kickass! tack till brobyggarna, till brobyggarstyrelsen och ett speciellt megatack till brobyggarstyrelse-ida som under varje sekund haft allting under kontroll!
 
daniela

vitsi de ser härlit ut :) å va SNYGGA skidkläder du har!!

Svar: de va de!! tack bejb, ja har försökt satsa! :D :D
JANINA

Emma

Gud så otroligt härligt allt ser ut!! 😍😃👌

brobyggar-Ida

Oj tack fina du! Och super att ni had en bra resa!! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress