Janina Kronlund


Årsresumé 2014
 
januari kunde inte ha börjat bättre än att jag flyttade in i drömlägenheten tillsammans med emma och hoai. tränade cheerleading, hade en fin inflyttningsfest, vistades utomhus och hade firmafest med ollis.
 
 
i februari var livet ganska lätt! jobbade en del, var i skolan emellanåt, beachpartajade på ollis, var med i geilausgaala (ronja klädde ut sig till en unicorn!), firade emmas födelsedag med barnkalas och så fyllde ollis 29 år!
 
 
mars bjöd på riktigt härligt vårväder! vi köade för pampas nationaldagsbiljetter, firade fastlaskiainen, var på studiebesök och så vikarierade jag lite på världens bästa högstadieskola!
 
 
..må oss icke förglömma pampasveckan som inträffade i mars. jag hade en otroligt rolig vecka och festade alldeles tillräckligt. så sjukt roligt! pampasfredagen var rent guld.
 
 
i april vankades det brobyggarnas årsfest så vi fick klä ut oss till prinsessor :) bb korade penthouse till årets lägenhet, vi tog det första doppet vid midnatt (!!!), brunchade med girlsen, balkonghäng, musikspelas på en fotbollsturnering och kalasade på vikingamiddag (vår vinst i wasa bar cluedo).
 
 
maj bjöd på sommarväder i finland och regnväder i usa. på vappen spelade jag på ollis, den första maj brygghängde vi. övade lite inför kvinno-olympiaden genom att springa upp och ner för öjberget. radiopratade med massivt/radio lux och underhöll på uv-party med mackan. kvinno-olympiaden hölls (men bilden hamnade i nästa månad haha) och vi hade sjukt roligt! åkte till new jersey för att bo hos min usa-familj och se mina tvättäkta jerseygirls!
 
 
 
jag kommer inte ihåg när juni senast varit en så kall månad. jobbade på anvia och körde utgång med christa. bilade ner till ekenäs med ett härligt gäng, ett av sommarens bästa veckoslut! dessutom fixade vi brandkåren på besök när ett takfönster höll på att tappa fästet. den kalla midsommaren blev sjukt rolig med midsommarolympiad på marielles villa i jäkligt bra sällskap.
 
i juli njöt vi av sommaren. vi hade en fest som vi nämnde "penthouse festival", enda minuset var att våra festivalarmband anlände på måndagen därpå. ollistisdagar, rattis villafest, jobb, allmänt häng och god mat. juli i ett nötskal. jag fyllde 22! att boata i skärgården med robban & gänget hör till highlightsen.
 
 
sommaren var långt ifrån över i augusti, den lediga tiden spenderades gärna i en gummibåt ute i hoviskasjön. jessica ordnade en fin kräftskiva och jag var ner till helsingfors på weekendfestival för att uppleva ett så sjukt jävla bra veckoslut hoppandes till olika dj's. för första gången tryckte jag ner playknappen i ishallen.
 
 
i september började skolan igen. åkte ut till villan med ett härligt gäng, sydde halarmärken och hade kul på wasa by night. sporttis spelade ligamatcher och jag deltog i gamylis, mitt lag kammade hem andraplatsen :D
 
 
i oktober brunchade vi lite och mådde bra. det var årets andra uv-party och så gick vi på lågstadiediscositz. sjukt roligt! jag och emma deltog som dubbelkock i brobyggarevenemanget "kvart färe åtta hos brobyggarna" och ollis hade en sjukt najs firmafest.
 
 
den första november firade vi halloween och det sista novemberveckoslutet bjöd på stundars julmarknad. där emellan han jag servera på brobyggarnas destination unknown -sitz, bruncha astor med fanny, gå på veronica maggios keikka med victoria samt fixa håret på moy hair salon. tummen upp!
 
 
i november njöt jag av ett förlängt veckoslut i den tyska staden hamburg. min tyska sötnos anni bor där, och min babe emma blev influgen från svennelandet. kan bara beskriva det så här: underbart. härligt. vackert. livet.
 
 
i december köpte vi en jättefin julgran, kalasade på grund av finlands självständighet, hade myskväll med fanny, firade en fin, vit jul med familjen och släkten, bodde hemhemma en liten tid, slet i skolan och arbetade både dagar och nätter. eftersom jag var den enda som aldrig jobbat ett nyår på ollis så var det självklart: nyår med jae!! det var hur roligt som helst!
 
happy 2015 allihopa och tack för att ni följt med mig även under detta år :)
emsie

alltså, log igenom hela dehä inlägge! 2014 va ju nog fan så fint! <3

TIDSTJUVEN

Wow, vilket år!! Jag ser fram emot att se vad du hittar på under 2015 :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress