Janina Kronlund


Gameday
det finns situationer då vi har lektion men ingen är på väg. i de flesta situationerna av detta slag så brukar jag se min chans och låta bli jag också. inte idag! är man borta en lektion under denna kurs så får man skriva en två-tresidig rapport om vad resten gått igenom under lektionen. ja, för det vet man ju så jäkla mycket eftersom man inte var där. gått i skolan i två & en halv vecka och har redan samlat på mig ett stycke rapportskrivning. låter gärna bli att ta på mig onödiga sådana.

vår lecturer frågar förresten en massa frågor efter lektionen. ni vet när man kollar neråt och hoppas på att man inte fångar ögonkontakt och på så sätt slipper att svara. det funkar bra så länge läraren inte lärt sig några namn ;) men nej se denna! han bara plockar, du, du, du svarar! du har inte svarat ännu! så, jag har skapat en fantastiskt enkel men fungerande taktik. genom att vara aktiv under hela timmen och kommentera något enkelt (eller svårt, hur man helst känner för, jag fick till det idag med en så jäkla proffsigt utarbetad argumentation som bara skapades när jag lät orden ut ur min mun) så blir man inte offer under ett senare skede.
 
 
sporttis hade gameday idag. jag var på plats i musakoppin i god tid innan matchen började, men sedan råkade jag hitta mina vänner (inte alls så att det var planerat eller så) så jag kollade hela matchen från ståplatsläktaren istället. vill också lyfta på hatten för red army, feelisen dör aldrig ut! :) mitt fina sällskap bestod av emilia, kitty & gabriela.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress