Janina Kronlund


Den elfte september
thuurssday thursday! har hunnit med en hel del idag. på morgonen hade jag tyska på hanken, sedan lunchade jag med kasper & johanna på åa, innan jag traskade iväg till vamken för en lektion i finansiell matematik. kul när man för en gångs skull faktiskt hänger med :)

efter skolan har jag storhandlat inför helgen (villaweekend här kommer jag) och så körde jag & hoai till vikinga för att heja på fotbollslaget sundom if. träffade kujtim & andra goa vänner på läktaren, ojojj vad man blir lycklig av att ha så glada människor runt sig. över allt. this one's for all of you! matchen slutade tyvärr i förlust. jag & hajen powerwalkade ut till vasklot för att springa lite. har varit sjukt lat med att träna under hela sommaren men jag sprang ändå årets bästa tid ikväll! jaoo! med bra musik så finns det inget man inte kan göra.
 
 
för tre år sedan befann jag mig i usa och ville åka in till ground zero på manhattan. för tre år sedan hade det gått tio år sedan den elfte september tvåtusenett. för tre år sedan avrådde alla mig från att åka, på grund av att man inte ska söka sig till onödig fara. idag har det gått tretton år sedan world trade center -tornen rasade ner och lämnade efter sig ett sorgset lower manhattan, en chockerad värld och en gråtande nation som genom det otänkbara endast skulle resa sig starkare. idag tänker vi på alla dem, som kämpade för sitt liv för tretton år sen, för dem som bara lever kvar i människors minnen, för dem som miste någon de älskade. för dem som miste någon de fortfarande älskar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress