Janina Kronlund


Brasserie & arbetsavtal
 
jag och josefina satt en god stund på brasserie fondis uteservering idag. jag åt jätteräkor i vitlökssmör, kanske så galet gott? vi satt och funderade på om det skulle vara en bra idé att beställa in en kanna med lonkku, men avstod. lite synd att man inte suttit på denna härliga uteservering i sommar, utan "upptäcker den först nu" när stolarna & borden så småningom börjar plockas in. har ju cyklat förbi hundra gånger.
 
 
sedan så cyklade jag till jobbet för att skriva på ett nytt arbetsavtal! score! :) härligt att veta att den närmsta framtiden är något så när tryggad. blev också kvar för att jobba ett tag, innan jag cyklade vidare för att kolla lite punkter på kvällens gulisintagningar. har en hel del att säga men jag vet inte hur jag ska formulera mig. får bli till en annan gång.

i morgon har jag två lektioner. tänkte hoppa av nybörjarfranskan på vamk på grund av att det inte känns som min grej. jag har läst en grundkurs i franska och jag är så sjukt mycket mer genuint intresserad av tyska. måste fasiken varit tysk i mitt förra liv. tur har vi tyska i morgon!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress