Janina Kronlund


16 September
det bästa med livet just nu är att få gå på tyskalektioner tillsammans med emma. först och främst för att jag fortfarande är kär i språket, men också för att emma lyser upp min tillvaro med sina kommentarer, skämt och framför allt skratt åt min fantastiska humor. så ja, det är kul! dagens mest mystiska var att ha ordförhör. tror jag måste ha varit med om ordförhör senast på hösten 2010. bara fyra år sedan. 

kilade via butiken och köpte årets första mikrofärdiga produkt helfabrikat (jag drar en klar skillnad på frysta och mikrofärdiga produkter) som också fick bli dagens lunch. hann helt enkelt inte göra någonting annat än att köpa något färdigt, annars brukar jag undvika det så gott jag kan. hur tänker om detta?
 
hade en lektion management accounting där jag fick sitta och tänka som en giraff. efteråt har jag lekt vuxen och betalat alla återstående räkningar för den här månaden. gjorde mat också, min favoritlasagne bestående av skinkstrimlor, tomat, mozzarella, basilika och basilikatomatsås. men än är det inte dags att samla alldeles för många vuxenpoäng, så jag tror bestämt det blir en utgångskväll idag. det är ju faktiskt bara tisdag en gång i veckan ;) 
 
Niles

När jag läser ditt inlägg känner jag igen mig om tyskalektionerna - de var min frihet! Vi hade en så bra lärare och alla som läste var så roliga :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress