Janina Kronlund


En vecka
för en vecka sedan hade jag den där vanliga högskolestuderandekänslan: bara jag klarar mig igenom den här veckan. här sitter jag, en vecka senare, och det gick. på skolfronten gick det kanske inte så bra som det kunnat gå, men den sociala delen lyckades allt bättre. måste faktiskt erkänna att jag hellre lever lite än att jag sitter med näsan i skolböckerna för att få en femma (vår skala är ett till fem!) i en kurs ingen arbetsgivare någonsin kommer bry sig om, när de endast kommer att lägga märke till att man har papper på att man fått en utbildning. helt på allvar. lev. 
 
 
på onsdagskvällen drog jag, emma och emmamae på halarna (eller som vi säger, våra partypants) och traskade till fontana genom kylan. satt och snackade ett gott tag innan heavyweight dj's äntligen började spela och vi fick gå och hoppa runt lite på dansgolvet. förundrades över hur bra ljudssystem fone hade. länge sedan jag stått på det dansgolvet! :) 
 


på torsdagen var det dags för en riktigt lyckad lågstadiediscositz som ordnades av spirre. jag & emma hade matchande new york -tröjor som vi köpte innan på h&m. kommer ihåg hur behagligt det var på lågstadiet att ha samma tröja som bästa kompisen :D innan sitzen så firade vi med skumppa eftersom det samtidigt var vår avskedsfest till milja som åkte iväg till sverige på en några månaders praktik. efteråt dansade vi på ollis tills benen inte höll oss upprätta längre. hela bunten sov hemma hos oss, så sjukt rolig kväll-natt-dagen-efter!
 
 
helt okej med lite random också. bild ett: lite skumppa innan jag skulle jobba på ollis igår. jag & emma kikade fotbollsmatch med krisu, oliwer, jonas, kim & paake hos oss innan vi gick på 4 rum & stöks (thomas, macko och tommy) inflyttningsfest. bild två: jag har faktiskt varit i skolan den här veckan. på torsdagen var vi hela dagen utan avbrott (brukar oftast luncha hemma) men koncentrationen var inte den bästa. bild tre: vet inte hur många gånger jag varit i citymarket under den här veckan men där kan man bland annat låtsas vara en tiger.
 
 
på fredagen var jag & emma med i succéevenemanget kvart före åtta med brobyggarna. jag hade gett favoritföreningen tre alternativ: jag & emma kockar tillsammans, jag är ensamkock, jag är gäst. de valde det första alternativet, men istället för att ge oss 6 stycken gäster så fick vi dubbelt bättre med 3. denna meny körde vi på:

förrätt: skinkknyte med prosciutto och vitlöks-balsamico-oljad ruccola
varmrätt: pulled pork hamburgare med egenbakade bröd, homemade coleslaw & vitlöksdipp, friterade batat- & potatisfranskisar från scratch. 
efterrätt: hemmagjord vaniljglass, kolachokladkaka och halvvarma hallon

kände att vi kunde ha valt en varmrätt som vi hade gjort förr, eftersom vi började tvivla på våra kunskaper där i något skede. låg på golvet och kved av skratt för att vi trodde vi hade ett misslyckande på gång. insåg att man måste ge en massa creds åt personer som kockar alldeles ensam. kvällen var riktigt mysig men vi spenderade för mycket tid i köket och för lite tid med våra fina gäster christoffer, ben & mikael. efterfestgrejen hölls på gustav wasa och våra poäng räckte till en tredje plats. hahaha alltsåå.. det är ju i alla fall BRONS HEJ! :D 
 
 
på lördagen roadtrippade jag & brorsan till nabben i maxmo endast för att få äta deras pizza. vi valde favoriten som går under samma namn som själva stället. ALLTSÅ HERREGUD JAG ÄR ÄNNU I MATKOMA och det är över 24 timmar sedan vi åt där. bästa pizzan någonsin. ni måste prova! degen var perfekt, kanterna var perfekta, såsen var perfekt, nötinrefilén var perfekt, beasåsen var perfekt, sparrisen var perfekt, jag menar, over all experiencen var helt otrolig. ljuger inte när jag säger att det är den bästa pizzan jag någonsin ätit. kommer aldrig äta pizza här i stan längre, skippar hellre 10 vasapizzor bara för att åka ut dit och äta en. ååh.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress