Janina Kronlund


What's going on
förra veckan bilade jag ner till ett kyligt södra finland. i hufvudstaden fick jag återförenas med mitt älskade (visserligen en liten smula överskattade, men bara för att det inte finns i vasa) vapiano. så sjukt gott! vill skänka massvis med tack till tobias som fixade min färd neråt i landet samt matilda som bjöd på en nattplats i hufvudstaden. ni är guld! 
 
 
på fredagsmorgonen hoppade jag på ett flyg som tog mig till hamburg i tyskland. spenderade fyra härliga dagar där i världens bästa sällskap. jag, emma och anni har massvis med gemensamma minnen från usa eftersom vi bodde på en 15 minuters radie ifrån varandra i new jersey. det var härligt att snacka minnen och samtidigt skapa nya! 
 
 
hör & häpna! innan jag åkte torkade jag av dammet (bokstavligen. ja) från min systemkamera och packade ner den i väskan. jag har ett hundratal bilder från hamburg som jag kommer att ladda upp inom den här veckan :) ingen prag-resa vann vi förresten heller fast vi så tappert försökte kämpa.
 
nu ser den bittra sanningen ändå ut så här: skolarbetet samlar sig i högar framför mig och jag måste börja någonstans. vi har en svårare tent på fredag och jag måste prioritera pluggandet allra först idag och imorgon. det är sjukt svårt att komma igång men det måste gå. jag & emma ville också sjukt gärna köra igång med en youtubejulkalender även i år, men det kan vi inte. kan inte skylla på tidsbrist, istället skyller jag på prioriteringar. ifall vi gjorde en kalender så vet jag att jag skulle lägga ner all tid på den, och vi har två veckor fyllda av deadlines och tenter så ibland måste man göra lite vuxna beslut. tre veckor framöver ska jag slita som ett djur i skolan, det lovar jag mig själv.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress