Janina Kronlund


Novembervecka
 
på tisdagen körde vi en riktigt ordentlig ollistisdag. innan vi gick ut så hade jag plättkalas hos ida tillsammans med sonja & emma. vi smuttade på lite vin och lyssnade på gamla nostalgilåtar. kvällen gick så bra att onsdagsräddningen endast kunde uttryckas som en chickenpocket på amarillo. 
 
 
under veckan har josefina hunnit sminka mig enligt great gatsby -tema! så sjukt roligt! kände att jag verkligen ville gå på en tjugotalsfest den kvällen, men tyvärr fanns ingen sådan i sikte. på torsdagsmorgonen satt jag i skolan på halvt dåligt humör. jag menar.. klockan åtta är tidigt för att vara skola. att frysa rumpan av sig när man cyklar till skolan (jepp, jag cyklar. skulle aldrig hinna annars) är inte heller något ni hittar på min favoritlista.
 
 
på torsdagen hade brobyggarna sin destination unknown -sitz så redan på dagen åkte jag ut till den hemliga destinationen kvevlax tillsammans med sonja & toffe. vi drog fram ungefär hundranittio stycken stolar och byggde ihop fyra långbord. helt oskojat, veckans träning. på själva sitzen fick jag vara med och servera, hur kul som helst!

igår firade vi farsdag hemma i hemhoodsen. både jag och brorsan hade jobbat natt på respektive jobb så jag kan inte precis säga att vi var pigga. vill skicka en grattiskram åt alla farsor, speciellt åt min egen pappa! igår fylldes instagramflödet av bilder på allas pappor, och jag blev glad av att se hur många som tyckte hens pappa var världens bästa. min är också världens bästa ♥
 
 
på fredagseftermiddagen bilade jag ut till köklot och favoritdestinationen fannys villa, tillsammans med fanny, kitty och nicolina. så sjukt mysigt! jag & niksu råkade powernappa lite, och när vi vaknade hade fanny & kitty redan gjort maten i ordning. vi kalasade på tortillas. klassas fortfarande som vardagslyx! 
 
 
på lördagen ville jag äta på världens bästa kantarellis men eftersom inget bord var bokat så hade de inte rum. istället gick vi till brasserie & bar fondis där jag tänkte prova något nytt. bloody mary linguini med kräftor & lax. måste säga att kräftorna i alla fall får tio poäng!
 
 
på lördagsnatten spelade jag på ollis. fick världens finaste kommentar. "vi skulle egentligen inte komma till ollis idag, men valde att komma bara för att du spelar". ville spricka av lycka, för jag blir ju så jävla lycklig! dessutom kom fanny, kitty & niksu förbi en sväng för att förgylla min lördagsnatt. inte mycket som krävs för att jag ska hållas lycklig :) 
 
Emelie

Va härligt!:)

kitty

<3 <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress