Janina Kronlund


Hej november,
det är november och det är måndag och det måste vara den första dagen på hela hösten (i alla fall så långt mitt minne sträcker sig) som vi haft lektioner på en måndag. skoldagen har bestått av tre timmar academic writing och tre timmar customer relationship marketing. jobbigt att vi har så långa pass. jobbigt att vi ska hålla på med en massa akademiskt skrivande när man kanske skulle vilja ha den här kursen nästa år, innan man skriver sitt lärdomsprov.
 
efter skolan kom jag hem och insåg att både emma & hoai skulle jobba idag: ohh yes, lägenheten helt för mig själv! tanken i sig är ju fin. den bittra verkligheten är ändå den att jag suttit på samma plats vid köksbordet ända sedan emma åkte. tyskaläxan är gjord, energy technology -läxan är gjord och så har jag hunnit surfa runt som en haj på hawaii. ska börja med matteläxan nu. om jag överlever kanske jag trotsar regnslasket och beger mig ut på en liten springtur.

som det i min närhet konstaterats några gånger här under den senaste tiden: skola skulle vara så mycket mer okej om man inte var tvungen att ta med sig allt hem. kul att sitta i skolan från åtta till fyra eller nio till tre bara för att sedan komma hem och fortsätta med uppgifter för resten av kvällen. var det på hösten man fick vara bitter, eller? :D
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress