Janina Kronlund


0.14
idag satt jag 3,5 timmar i skolan för att komma igenom tenten i enterprise resource planning. alltsåå.. tre timmar och trettio minuter. jag vet inte ens hur jag ska förklara! det tog så sjukt länge eftersom vi låtsades att vi hade ett företag som genom olika moduler i ett program håller på med en massa business. så enkelt som möjligt förklarat: en modul för företagets kunder & leverantörer, en modul för vad man säljer, en för räkningar man skickar ut, en modul för det man köper, en för räkningar man får in, en för produkter man har/beställer till lagret och slutligen en för själva bokföringen dit man slutligen exporterar all information plus lägger till värdeminskningen för all utrustning samt inventeringsförändringen. ojoj JÄKLAR vad svårt det var att hitta på begrepp på svenska, allt är så mycket enklare på engelska :)
 
det jag mest satt och tänkte på var min instagramabstinens. kliade i fingrarna för att jag egentligen bara ville ta upp telefonen och bara scrolla lite. lite paus. sådant man gör. hade också myror i brallorna eftersom jag tycker det är svårt att sitta stilla så där länge. MEN jag fick en fyra i tenten och jag som siktade på en trea är med andra ord galet nöjd! kalas! 
 
 
var totalt utmattad efter tentskrivandet, så jag kom hem för att luncha och kröp ner under täcket för en liten powernap. min lilla styrkesömn drog ut sig en smula och den slutliga tiden landade på cirkus tre timmar. ojdå. kände mig lite värdelös när jag vaknade, hur ska jag kunna somna senare? står fortfarande för min åsikt att powernaps är värdelösa. victoria kom över en stund från grannhuset för att bjuda på härligt torsdagskvällshängsällskap. vad jag annars har gjort idag? köttfärssoppa. jag har blivit kung på att göra soppa. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress