Janina Kronlund


Hamburg
för en vecka sedan befann jag & emma oss i annis hemstad, hamburg. det var underbart att få träffa mina jerseytjejer igen ♥ jag var där i fyra underbara dagar och jag kände att jag fick leva lite mer. för en gångs skull hade jag min kamera med. hade glömt hur sjukt stor skillnad det är på bildkvaliteten när man jämför mot telefonbilder.
 


anni rekommenderade denna ultratyska experience: currywurst. det var sjukt gott, mycket godare än det ser ut på bild. ketchupsåsen var perfekt spicy och jag hade då aldrig tänkt på att man kan krydda korv med curry.
 
 
hela staden började fyllas av ljus för att på måndagen officiellt påbörja en tid då man kan traska igenom julgata på julgata efter julmarknad. så galet mysigt. jag gick omkring och bara njöt.
 
 
ett tjockt täcke av dimma vilade över staden på fredagen.
 
 
för att kicka igång det ultimattyska veckoslutet så gick vi till en traditionell, tysk restaurang där vi alla beställde olika sorters schnitzlar. min måltid innehöll också en stor kapris, inlindad i en ansjovis. det kändes lite speciellt.  
 
 
för att avsluta den första kvällen gick vi vidare till en mysig bar för att ta en drink. vi välkomnades ordentligt av en happy hour :) somnade lycklig.
 
 
på lördagen begav vi oss ut på en liten shoppingrunda.
 
 
vi åt middag på en sjukt mysig hamburgarrestaurang som var inredd med björkstammar från golv till tak. jag valde en hamburgare med lufttorkad skinka och rucola (nu blir jag hungrig).
 
 
efter att vi hade ätit gick vi och såg the mockingjay på bio :) 
 
 
fyra gånger om året ordnas denna tillställning, som var en gigantisk marknadsgata med nöjesattraktioner till höger och vänster. det var hur roligt som helst! på något sätt lyckades jag övertala emma & anni att åka några varv i pariserhjulet tillsammans med mig. det slutade med att de satt och blundade :D 

 
efter lördagen somnade jag minst lika lycklig!
 
 
på söndagseftermiddagen njöt vi av en tysk frukost. blev så mätt. älskar mat. brödet var fortfarande varmt, ostarna goda, fruktbitarna goda och den minimalistiska nutellan åt jag med sked. skinkan såg tillräckligt mystisk ut för att bli den enda saken jag lämnade kvar på tallriken.
 
 
vi bestämde oss för att föreviga vår vänskap genom att köpa ett lås, låsa fast det i bron och sedan tillsammans kasta nyckeln i havet.
 
 
emma åkte hem på söndagskvällen. jag & anni bestämde oss för att slöa till det big time, så vi beställde asiatiskt och en leveranskille knackade på dörren en timme senare. åt asiatiskt i sängen och slötittade på the walking dead på samma gång som jag var upptagen av min telefon (wifi) samtidigt som jag försökte läsa lite ur en bok. skönt.
 
 
på måndagen åkte vi in till stan för att äta frukost och gå runt i lite butiker. kramade anni hejdå och hoppade på tåget till flygfältet. till skillnad från i helsingfors (hehhe) så var jag i tid, men flygplatsen bjöd inte på någon vidare shopping. victorias secret var dubbelt, nästan tre gånger dyrare än i usa. låt er inte luras ;) 
 
jag upplevde några underbara dagar i hamburg och jag kommer leva på den helgen ett gott tag framåt. livet är allt härligt ♥ öser hinkvis med kärlek på emma & anni, otroligt fantastiska tjejer båda två.
Daniela Krooks

vilka underbara bilder! :D nu blir ja ju pepp på tyskland!

Svar: thanks! :D nåjaaa, de va så najs! :D o säkert ännu mysigare i december eller med lite snö ;)
JANINA

Ida

Åh, that tall ship där fjärde sista bilden! :D

Svar: tog fler bilder också for your eyes only, de va massivt!! tänkte genast på dej :D
JANINA

kiitty

så härliga bilder!!

Daniela

Åååh så mysigt me all julbelysning!!

Ida

You have to show me! :D minns du vad det hette? Det var säkert Rickmer Rickmers som ligger ankrat där? ;)

Svar: ingen aning, fina du! :D du vet nog bättre!
JANINA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress