Janina Kronlund


Livet


there's a first for everything. sedan jag startade den här bloggen i maj 2008 så har jag uppdaterat med blogginlägg så gott som varje dag. klart det har funnits undantag, men om ni väljer ett valfritt datum i bloggens historia så finns det med största sannolikhet ett inlägg som gör att jag minns precis vad jag gjort då. det är kul. lite som en dagbok på ett lite opersonligare plan :) 
 
att skriva blogg är en vanesak för mig. det är inte jobbigt utan kan istället nästan liknas vid att äta eller sova. sådant man bara gör. hela den här sommaren har jag arbetat. nästan varje veckas saldo har varit fem dagar med åtta timmar per dag och så en natt på fem och en halv timme. den lilla tid jag är ledig spenderar jag helst inte på datorn. därför har bloggen fått lida, och den kommer att få lida fram till skolstart (då kickar vi igång bloggandet igen!). den ynkliga tid jag är ledig så vill jag gärna göra saker. leva. njuta. bara vara.
 
även om jag inte är pepp på min skola så ser jag fram emot studielivet. förstå mig inte fel, jag jobbar hellre om dagarna än att jag skulle driva runt, men för mycket blir lätt för mycket. hittills har det funnits 67 dagar av min sommar. under dessa 67 dagar har jag jobbat sammanlagt 55 pass. and more to come. 

MEN JAG SER FRAM EMOT NÄSTA VECKOSLUT SOM EN MYRSLOK SPANAR EFTER EN MYRA!! jävlar vad jag längtar. jag får sluta lite tidigare på fredagen för att åka ner till helsingfors för hela weekenden. dubbel bemärkelse. hela veckoslutet och weekendfestivalen, jäääävlar vad jag är TAGGAD!!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress