Janina Kronlund


Torsdag och påskhelg
 
igår var jag, emma & hoai till biltema för att införskaffa lite förnödenheter! två runda bord och fyra stolar fick äran att följa med oss hem. vi ställde dem på balkongen där vi har morgon-och-förmiddagssol, nära fönstret för att lata people som oss ska kunna öppna fönstret och flytta morgonmål en meter istället för att bära runt det. nu ska vi skaffa lite krukor, lite grönskap och grejer och så hoppas vi på att sommaren smyger sig hit snart så vi får spana ut över en grönskande esplanad istället för en torr & torftig en.
 
 
idag har jag varit och jobbat några timmar. innan jag ska ta itu med skolarbeten (japp, roligt påsklov jag har framför mig) så tänkte jag luncha lite. just nu har jag så mycket mat att jag inte vet med vad jag ska börja :D
Jessica

Hej! Undrar bara hur ni delar på kostnader på t.ex inredning osv? Och handlar ni alla er egen mat eller har ni nåt slags gemensamt system? Har aldrig bott tillsammans så är bara nyfiken haha

Svar: Hejsan! :) alla köper det man själv vill ha & behöver, vi är ju inte precis naiva och förstår att vi kommer flytta isär någon gång så vi kommer ju behöva 3x allt. en soffa är min, en är hoais, ett bord är emmas, ett är hoais osv. vi har en gemensam kassa därifrån vi kan ta pengar till olika saker, tex de nya utemöblerna finansierade vi så. om vi i ett senare skede inte kan dela upp sakerna så säljer vi dem på findit och delar pengarna. Alla handlar sin egen mat :D ibland så bestämmer vi att vi gör mat tillsammans men oftast så köper alla sitt eget. KRAM PÅ DEJ!
JANINA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress