Janina Kronlund


LMFAO ikväll?
ååh vad ska vi ta oss till? sandra har en bilcurfew på ett x-antal timmar innan vi skulle komma tillbaka så vi kan inte ta hennes bil. nicole har ingen bil över huvudtaget. emmas bil råkade breaka down mitt på vägen när hon var på väg ut från new york city (läs här). jag har visserligen min bil, men min värdmammas bil gick sönder så den fixas; vilket betyder att min värdmamma kör "min" bil istället. det lämnar oss i situationen: fyra tjejer utan bil, som ska på konsert till en annan stad som ligger en halvtimmes bilfärd bort.
 
jag funderade på ifall jag skulle gå till emma. det är 10 kilometer så det tar troligtvis en timme och fyrtio minuter eller något sådant. från emma är det 8 kilometer till sandra. det skulle kanske ta lite på en timme att promenera. då skulle vi alla i alla fall vara på samma ställe (nicole bor jättenära sandra). fast jag vet inte hur sugen jag är på att promenera 18 kilometer? 
 
från sandra skulle vi behöva en skjuts till newark där konserten är, eller en skjuts till tågstationen som är typ tio minuer, en kvart bort (med bil). då kommer vi i alla fall iväg. problemet hur vi ska ta oss hem återstår såklart, men det bryr jag mig inte om bara vi kommer dit. 
 
jag vet att allt kommer ordna sig till slut men just nu känns det lite hopplöst. 
Sandra - If it comes in pink

Hur är det med kollektivtrafiken där? Är den jättedålig? I Minnesota gick det i alla fall att åka i nödfall hehe.

Svar: så sjukt långa avstånd överallt här! vi fick skjuts till tågstationen, tog tåget dit och tillbaka, tog taxi hem. :D
JANINA

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress