Janina Kronlund


Zumba

Är zumba effektivt, har alltid velat pröva, verkar så roligt !:)



Jag tycker att zumba är hur roligt som helst, och ledarna är så energiska att man blir på superbra humör. Dessutom är vissa rörelser så konstiga att man börjar och le automatiskt. Det allra bästa är att man har så roligt hela tiden så man glömmer bort att man tränar, plus att det är både lugna låtar och helt crazy låtar varierat.

Jag tycker inte om salsa eller vad det nu är för grejer där man gör allt ganska långsamt och såna där konstiga, enligt mig onödiga, rörelser. Däremot är det så himla roligt när man hoppar runt och använder hela kroppen till rörelser som är mer aerobic-liknande och så då man gör såna danser som man kunde dansa på nightclubs också.

Som sagt, man känner inte av att man tränar, man har bara roligt (haha ibland känns det faktiskt som party!), men 45 minuter effektiv zumba bränner över 700 kalorier så jag tycker det är effektivt. I praktiken betyder det väl att äta rätt och gå tio gånger på zumba så går du ner ett kilo, men jag tränar bara för att må bra, haha! :D (som motexempel, att jogga i medeltakt 45 minuter bränner cirka 500 kcal)
Emma

SV: Men åh, tacktacktack! Precis vad jag behövde höra haha! :D TACK!

RASA

Jag verkligen älskar zumba! Och som du sa, man känner verkligen inte av att man tränar, det tycker jag är så himla bra :D

Stefan Nilsson

Vad tycker du om att Biggest Loser ska börja med Zumba?



http://biggest-loser.se/biggest-loser-zumba/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress