Janina Kronlund


SKOLinlägg kanske inte världens intressantaste!
sshajs vilken lång skoldag. åtta femton till halv tre och ännu studiebesök på hanken efter det. nu har jag i alla fall ingen aning om vart jag ska söka in och vad jag ska göra. jag tror inte jag kommer komma in på hanken (fast man kan ju försöka) och de tyckte jag skulle studera på svenska för man får så mycket engelska ändå. jag vill inte vara fem år på hanken. istället kanske jag måste söka till tradenom, gå igenom den utbildningen och sedan söka vidare till masters degree programmet i strategic entrepreneurship & marketing. alltså hör ni hur bestämmer man sig vart man ens ska söka när man inte har någon aning om vad man vill göra?

annars var kanske studiebesöket en gnutta för mycket kom hit kom hit, sen när ni kommer hit, kom hit för vi är störst, bäst och vackrast.

nåmen hursomhelst.


har kickat igång sista under 10 studieveckorna av hela min tid som gymnasiestuderande. förstår ni hur sjukt det är? började ju precis på ettan! helsike vad det går snabbt, hela gymnasietiden. snart får vi våra mössor och allt! de här kurserna är min allra sista:

  • samhällslära 5 - varken läxor eller prov, besök till helsingfors
  • matematik 6 - obligatorisk kurs som jag skjutit upp hela tiden
  • repetitionstyska (samma sträng som matte6 så kan inte vara där ofta)
  • repetitionsmatematik - studentplugg och inget prov
  • repetitionsmodersmål - studentplugg, knappast prov
  • talkursen i engelska - muntligt, nationellt 20 minuters prov

det här kommer bli aslätt! i provveckan har jag ett prov där man får tala om ditt & datt på engelska plus ett matteprov, och jag kommer läsa på studenten på skoltid. blir knappast bättre! finns flera kurser jag egentligen inte behöver för jag har tillräckligt, men det är så chill så jag lika gärna kan sitta i skolan och få något gjort ;) tänk inte att jag är galen nu.
Michelle

Jaa! Ja undrar också hu man ska veta va man ska söka till nästa år. (Har nämligen INGEN aning jag! :S)

carroo (på telefon)

Lönar sig faktist å tänk igenom va man vill. Ja står me båda fötterna i lera just nu å de känns att ja kommer ingenvart me utbildningar. Seriöst sku ja VITTU fatta då där i högis att ta skolan på allvar sku ja int måsta vakna upp varje skolda som nån idiot.. Suck :/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress