Janina Kronlund


Läsarfråga!
Q: Fin och intressant blogg ! har du varit i Beverly Hills? ska dit om några veckor, sku va kul om du sku berätt lite OM du ha vari , tänkt då de va favorit stad :)


A: Jovisst har jag varit dit, i sommar är det två år sen. Jag besökte en massa platser i Kalifornien den sommaren och det är nog det finaste jag har varit med om. Jag blir nog allt lite avundsjuk på dig som ska dit, det är helt fantastiskt! Själv hade jag också fått fara bort dit iår, men dum som jag är tog jag inte grepp om den chansen.. Nåja, jätteroligt för dig i alla fall!

Man blir väldigt förvånad då man kör genom Los Angeles för ettutre byter det och så är man i Hollywood istället. Det enda fina i Hollywood är skyltarna med bokstäverna, massiva och lite wow. Annars känns det faktiskt lite slummigt, om jag ska vara ärlig. Det är inte alls så som media får det att verka vara. Breved Hollywood ligger Beverly Hills, så jävla vackert. Man kan knappt tro att de båda ligger breved varandra, det är helt annorlunda! Där finns jättevackra hus (jag såg ex Paris Hiltons) och fina trädgårdar med portar och invecklade larmsystem. Beverly Hills-hotellet finns också där, det tyckte jag var fint, där på gården fanns en grön skylt som brukar synnas lite här och där i filmer och tv-program.

Absoluta favoriten i Bev var nog shoppinggatan Rodeo Drive. Där fanns allt! Gucci, Prada, Louis Vuitton, Tiffany & co, Lacoste... allt! Dyrt förstås, man hade velat köpa allting! Själv köpte jag bara 3 tischor. Men det löns att spara pengarna för den gatan kan jag lova.


Om du är på Rodeo Drive hittar du det här stället lätt. Du kan inte missa det. Om du går runt 100 meter uppåt och svänger till vänster kommer Tiff&co-caféet, rekommenderar. Hmm, annat vet jag inte riktigt vad jag kan säga om Bev än att det var fantastiskt och besöksvärt. Skicka bara mera frågor om det är något du undrar! Och tack för dina fina ord! :)

Update:
Hahah, jag såg faktiskt inte en enda levande kändis. Däremot besökte jag en gravgård med en massa minnesstenar för döda kändisar, hur kul sen det var... haha!
Alexandra

tack för svar ,bra info ;)ska lägg undan nå pengar ti dendär gatan :D såg du nå kändisar där ? ja tycker att nästan alla som ha vari dit ha sett nå kändisar :)

Satu

jäklar man blir avundjsuk! ja vill också! Nå nångon lär ja väl uppleva USA, de ha ja bestämt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress