Janina Kronlund


you grew up to a digital world
Visst försöker man att glömma bort hur man själv har uppfört sig när man var en liten snorunge som just upptäckt communityn som websidorna och bananaisland, finns dessa sidor ens mer? En bra sak med det förstnämnda var att man inte kunde skriva kommentarer på bilderna, jag vet inte ens vad jag hade kunnat säga. Troligtvis en massa pinsamma saker som jag hade ångrat idag.

D
et räcker gott & väl me de där milslånga presentationerna man hade. Ett tag handlade exakt allting om vem som hade längst presentation. Det var nallar som rörde på sig, "welcome to my space", engelska sånger man inte förstod ett dyft av, vilka som var ens bästa vänner, "rosor är röda, violer är blå.." och exakt allting som gör min påbörjade lista fulländad.

Nu sitter jag här, med min skadade fot i ett ämbar med iskallt vatten, och funderar på hur jag var som 13-åring. Jag var ordningsam, blond, och ofattbart omogen. Jag ville bara ändras från det där ordningssamma så jag började strunta i skolan och så gick jag och blev brunett istället. Vi respekterade niorna i skolan något så oerhört. Vi gick åt sidan när dem kom passerande i korridorerna. Vi lät dem gå före oss i matkön. Till en viss grad var vi kanske litet rädda för dem också. Sen när vi själva blev nior var flera av oss vänner med sjuorna. Vi behandlade dem inte (okey, I admit, kanske lite, i början) som skräp. Vi var nog snälla nior, vi som gick på BGS från nollfem till nollåtta.

D
et jag funderar på är egentligen, är när "alla" började smaka och vara ute om kvällarna. När man började befinna sig på ungdomsställen som Åminne och Solv. Var det inte under åttan man var med om dem förändringarna, att man ville börja vara ute och på?

Nu läser man på dagens samlingsplatser att BARN som är födda -95 (hallå! är dessa inte cirka 10 år?) söp sig litet full när dem gick i sexan (när jag gick i sexan visste jag säkert inte ens vad alkohol var!?). De hatar världen, alla hatar dem, allting är skit, kärleken suger (och en ny att älska varje vecka). Men att dessa ungar börjar infinna sig vid Åminne etc, ramlandes fulla omkring får ju en att undra, när blev världen såhär? Hörni ni ska vara barn så länge ni kan. DET TÄNKER IALLAFALL JAG! :D Även om jag inte är född -95.
Joana Filipa

Hallo =)

Actually I wasn't just in one tokio hotel, I was at more..

I saw your comment at Kenza blog..so I decided check it and I loved it!

Joana Filipa

Portugal, and you ? =)

Joana Filipa

Im 17.. I saw in your profile that you have 16..You look to be a nice person too, very sweet! =)

Do you study?

Joana Filipa

Really? Im in the best school at the town too!

Externato João Alberto Faria (www.ejaf.pt)



Now in in the 12º grade, so next year Im going to university I want to be manager of companies, I will study management of companies at university.



And you, what you want to be?

Joana Filipa

Is the silver boots are really cool =)

Jenny

tack :) Din med :)

Joana Filipa

That's nice! I hope going to your nightclub some day =)

I would love being famous too, but I need security if my dreams didn't came true.

Joana Filipa

oh in my freetime.. I love shopping, go to the cinema, hang out with my friends, travel, I love travel, surf in the net, going to concerts, I went in so many concerts already, I love concerts.

And you, what do you do in your freetime?

Ines

tack så mycket :)

Joana Filipa

You are a cheerleader? this is so cool!

Here in portugal we don't have it.

I just see it in movies haha

Joana Filipa

We haven't school teams, but the boys played in city club..so we going see the games between cities. haha

XaNiNHaHh*

hi! thanks sweety =) you are ver pretty too ^^

Joana Filipa

I just love seeing the gym that cheerleaders make, its great!

Joana Filipa

I loved talk with you.

Have a nice night.

Bye

Kiss

Jennilie

Hejhej.

Söt blogg! :)

partyhay

sv: hah. du är sööt jae :D:D<3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress